2013. március 28., csütörtök

Húsvéti mogyorólikőr



                                       Ünnepi likőrt kísérleteztem ki, most mogyoró ízben.




   Hozzávalók:
  • 3 dl zsíros tej
  • 3,5 dl tejszín
  • 1 dl tiszta szesz
  • 1 mogyoró ízű Aranka pudingpor
  • 1 doboz tejszínes mogyorólikőr aroma 
  • 10 dkg cukor
A tejet a cukorral felforraltam, majd kihűtöttem, és hozzáadtam a tejszínt.
A pudingport beletettem ebbe az elegybe, és gépi habverővel egy-két percig összekevertem.
Végül hozzáöntöttem a szeszt, és üvegbe töltve a hűtőben hűtőm.





Nyuszihadak összeültek,
hóbuckára települtek,
kémlelik a fehér tájat,
ennyi havat sose láttak.

Közeleg a húsvétünnep,
ágaskodnak tapsifülek,
gondtól feszül sok nyuszifej,
ily nagy hóban tenni mit kell?

Itt a sok szép, hímes tojás,
hóban vinni azt nem szokás,
megdermedne nyulak lába,
összetörne a tojása.

Megszületett a megoldás,
ép marad a piros tojás.
Postára fut nyuszi Pista,
kérését már meg is írta.

Távirat megy Télapónak,
küldjön szánkót, de már holnap!
Ők maguk meg csizmát vesznek,
így mennek a gyerekekhez.