2013. augusztus 23., péntek

Habsapkás-meggyes- rizskoch




Egy közönséges rizsfelfújtat is különlegessé tehetünk pl egy befőttel.
Rumaromás meggybefőttel készült a következő rizskoch, de kapott habsapkát is.

Hozzávalók:
  • 25-30 dkg rizs
  • 1 liter tej
  • 4-5 tojás
  • cukor ízlés szerint
  • 5 dkg vaj vagy margarin
  • meggybefőtt
  • rumaroma



    A rizst megfőztem a tejben, majd kissé kihűtöttem, ekkor beleadtam a margarint,a cukros
    tojássárgáját, amit kikevertem egy pár kanál meggylével.
    Óvatosan összekevertem a felvert tojásfehérjékkel, amiből egy kis részt kivettem a rizs tetejére.
    Kimargarinozott tepsibe belesimítottam,megszórtam kimagozott meggybefőttel.
    A sütési idő felénél rákentem a maradék habot. 
    Sütöttem kb. 30-40 percig , majd hülés után kis négyzetekre vágva tálaltam.