2013. augusztus 10., szombat

Húsgombócok kapormártással


     A főtt leveshús hasznosítására adok most egy tippet.

     Kérte egy kedves ismerősöm, hogy írjak valami jó 
     ötletet arra,hogyan lehetne rávenni a család tagokat,
     hogy a főtt hús is elfogyjon .
     Nos egy jó szósszal tálalva biztosan hasznosul.
                                      
 Hozzávalók:  a gombóchoz
  • 20 dkg leveshús(bármilyen sertés,baromfi, marha)darálva, vagy apróra vágva
  • 2 db tojás
  • 2 zsömle
  • zsemlemorzsa  az állag beállítására 
  • 1 csokor petrezselyem
  • delikát
  • bors
  • 1 ek olaj

    A gombócokat összeállítottam a hozzávalókból, és
    húslevesben megfőztem.

    kaporszósz:
  • 1 csokor kapor
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 0.5 l húsleves
  • 2 ek étolaj
  • annyi liszt, amennyit az olaj felvesz
  • 1 pohár 12%-os tejföl





a szósz: az olajon megdinszteltem a hagymát,
              majd a vágott kaport beletettem ,felöntöttem
              levessel,és behabartam tejföllel, liszttel.




    A húsgombócokat a szósszal leönve hidegen tálaltam.