2014. február 26., szerda

Szilvakrémleves




   A gyümölcsleves nálunk mindig szívesen látott étel az asztalon.
   Most kétféle szilvából készült,hogy fogyjon a kamrapolcról, és a fagyasztóból is.
   A nyáron kertünkben termett sárgaszilvát befőttnek készítettem, a kékszilvát fagyasztottam .



Hozzávalók:

  • 1 üveg szilvabefőtt és 15 dkg fagyasztott
  • 1 dl tejszín
  • tej
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • puncspudingpor
  • méz




   A kékszilvából félre tettem egy pár szemet .
   A többi gyümölcsöt annyi vízben tettem fel főni, amennyi ellepte.
   Puhára főztem,fűszereztem fahéjjal,( nem sokkal mert a befőttben is volt) majd pürésítettem.
   Behabartam tejszínnel, és puncs pudigporral, majd tejjel még hígítottam kissé. 
   A főzés végén hozzáadtam a félretett szilvát ,majd miután kissé kihűlt mézzel édesítettem.
   (a mézet nem szabad melegen tenni bele mert a hő megváltoztatja a méz enzimjeit)
   Tejszín cseppekkel díszítettem.