2014. április 22., kedd

Húsvéti mézes-krémes torta



A mézeslapos grízes-krémes sütit mindenki ismeri.
Nos én az idei húsvéti tortát álmodtam meg belőle, de a saját feketeribizli dzsememmel überelve, és húsvéti motívumú linzerekkel díszítve.
A nagyon finom, pikáns ízű torta, elnyerte a család elismerését.




Hozzávalók:

    Mézeslapokhoz
  • 100 g teljes kiőrlésű liszt (lehet sima is)
  • 290 g sima liszt
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 125 g méz
  • 75 g cukor (legjobb a barna)
  • 65 g víz
  • 2 egész tojás
  • 50 g vaj
  • 1 evőkanál fahéj vagy mézeskeverék


Elkészítése:

A vizet, mézet, cukrot felmelegítjük egy kis lábasban, majd levesszük a tűzről, és belekeverjük a vajat is. Pár percig hűlni hagyjuk, majd a tojásokat is hozzáadjuk.Végül a lisztekkel és fűszerekkel tésztát gyúrunk.
Egy éjjelt érleljük, majd 4 db 20 cm-es átmérőjű körlapokat sütünk belőle (a többiből kis figurákat vágunk ki).



Grízes krémhez
  • 5 dl tej
  • 6 evőkanál búzadara
  • 20 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • csipet só
  • feketeribizli dzsem (bármilyen fanyar lekvár is jó)
  • csokimáz (20 dkg étcsoki, 10 dkg margarin, 1 evőkanál víz)
  • linzerek



Az első lapot megkentem a grízes krém 1/3-ával, majd a következő lapot dzsemmel és ráborítottam a krémre.
Így folytattam, amíg el nem fogytak a hozzávalók, maradt még krém az oldalára is.
A legfelső lapra csorgattam a csokimázat, és hagytam, hogy lefolyjon az oldalára is.
Nagyon szépen megfestette a grízes krémet a ribizli, de az ízharmónia sem elhanyagolható.
Az előre elkészített tojás és csokialakzatú linzereket a torta oldalára nyomtam, mielőtt a csokimáz megkötött volna.
Egy pár darab tojáscukorral is díszítettem.