2014. június 8., vasárnap

Házi húzott rétes gyümölcsökkel


Viktorunk tegnap rákérdezett.
- Mikor csinálsz nekem húzott rétest?
Mit is felelhet erre egy jó Anyós jelölt.
- Holnap!


Már régen szerettem volna a rétes húzott változatát is kitanulmányozni.
Eddig mindig csak Anyósom kelt rétesét készítettem.
Végre rátaláltam Gabriellánál erre a receptre, amit nagyon dicsért.
Igaz Ő csak nyújtotta, én tovább mentem a nyújtásnál, mert a tészta engedte a húzást is még, s végül szép vékony hártyásra sikerült készíteni.
Elsőre csak egy adagot készítettem almával-cseresznyével és eperrel-túróval, majd felbátorodva
még egy nyújtás után, meggyes-túrós is sült.
Nagyon megvoltam elégedve a tészta állagával, ezután is ezt a receptet fogom használni a rétesekhez.

           

Hozzávalók: 1 adaghoz
  • 18 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 kávéskanál citromlé
  • 1 csipet só
  • kb fél dl langyos víz
töltelék: a túrós -meggyeshez
  • 40 dkg túró
  • 50 dkg meggy
  • 3-4 evőkanál búzadara (én darált kekszet tettem bele)
  • 1 tojás
  • 10 dkg cukor
a kenéshez
  • 1 dl tejföl
  • 1 dl olaj



töltelék: az almás cseresznyéshez ez fél adag tésztára készült, összepároltam a hozzávalókat
  • 3 db alma
  • 10dkg cseresznye
  • fahéj
  • citromlé
  • 5 dkg cukor
  • 1 evőkanál daráltkeksz

töltelék: az epres-túróshoz ez is fél adag tésztára készült
  • 25 dkg túró
  • 20 dkg eper
  • 1 kicsi tojás
  • 5 dkg cukor
  • 1-2 evőkanál búzadara (én darált kekszet használtam)


Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd fél órát pihentettem.
Gyúrótáblán keztem el nyújtani, majd lisztezett abroszon húztam tovább, a kézfejemmel alányúlva.
Nagyon szépen nyúlt a tészta, alig-alig szakadt szinte csak a széle.
Beolajoztam, majd megkentem még tejföllel és rászórtam a töltelékeket, meghintettem kekszmorzsával, és az abrosz segítségével feltekertem.
Lekentem a tetejét is tejföl-olaj keverékével, majd sütőpapíros tepsibe sütöttem 180 fokon 25 percig.
Hűlni hagytam pár percet, majd porcukroztam, és szeletekre vágtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése