2014. június 1., vasárnap

Karamellás pattogatott kukorica



Amikor meglátta Apa Gordon Ramsay-t,a TV-ben,ahogy elkészítette a karamellás kukoricáját, egyből azzal állt elő, hogy - ilyet csinálj nekem!
Nem fogadtam szót......kicsit módosítottam :) kevesebb a cukor benne....de ISTENI!


Hozzávalók:
- 1 cs. 10 dkg már kipattogtatott sós ízű kukorica
-7,5 dkg cukor
-1 ek. méz
-5 dkg vaj vagy margarin
-fél tk. szódabikarbóna


Egy nagyobb lábasban a cukrot és a mézet karamellizáltam a vaj jelenlétében.
Mikor már színt kapott, hozzáadtam a szódabikarbónát.
Egészen sűrű krémszerű anyagot kaptam.
Gyorsan belezúdítottam a 2 perc 20 másodperc 700W-on kipattogtatott kukoricát.
Gyorsan átkevertem, hogy mindenhol bevonja a karamell.
Hülni hagytam egy tepsibe terítve.

Megjegyzés:
A kukorica nagyon érdekes, omlósan ropogóssá vált.
Isteni íze lett, csak úgy kapkodtunk a tál felé.
Legközelebb a vajas verzióval is kipróbálom, sőt csokisan  is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése