2014. június 1., vasárnap

Kenyérlángos csípős kolbásszal





Kitti lányom a múltkor kereste a Langallót a blogon, bizony még nincs ilyen posztom, pedig sokszor készítettem már, hol ilyen, hol olyan feltéttel.
Mikor megvettük ma a kolbászt a boltban, akkor döntöttem úgy, hogy kenyérlángost készítek, igaz nem szalonnával, hanem kolbász-virsli párosítással.


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tk. cukor
  • 1,5 dl langyos víz
  • 1,5 dl tej
  • fél kk. őrölt bors
  • 2 ek. olaj
Feltét:
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 2 közepes vöröshagyma ( legjobb a lila)
  • 20 dkg füstölt kolbász
  • 10 dkg füstölt sajt
  • 1-2 virsli
  • csilipehely
  • 1 kk. szárított oregánó (szurokfű)
  • 1 nagy dundi gerezd fokhagyma 



Elkészítése:
Kelt tésztát készítettem.
Az élesztőt fele tej és fele vízzel, pici cukorral felfuttattam, és a többi hozzávalóval együtt kenyérsütőgép dagasztó programjával kidagasztattam.
Állt egy órát, majd kétfelé vettem, és egyszerűen sütőpapíros tepsibe belepacsmagoltam. (Jó megfogalmazás, ugye? -de tényleg így történt.)
Nem volt időm kinyújtogatni, de nem is fontos, eredetileg is a kenyértésztából csípték le.
Megkentem fokhagymás tejföllel jó vastagon, rápakolgattam a kolbász és virsli karikákat, a vöröshagyma szeletkéket (a lilahagyma jobb lett volna, de előtte nap fogyott el) és a fűszereket.
Előmelegített sütőben közepes fokon 30-35 percig sütöttem, a vége előtt sajtot is raktam rá.





  • Megjegyzés:
  • Jó volt a tészta állaga sütést követően, kívül ropogósra sült,belül jó puha volt.
  • A bors is újítás volt a tésztában, de jól érvényesült, a csilipehely Apának tetszett, pedig a kolbász is csípős Csabai volt.

1 megjegyzés: