2014. július 24., csütörtök

Krumplispogácsa muffinsütőben sütve




Finom, puha pogácsát készítettem a mai cukkinikrémleveshez.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve muffinsütőben készült.




Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 40 dkg főtt krumpli
  • 2,5 dkg élesztő
  • 10 dkg zsír
  • 10 dkg margarin
  • 1 dl tej
  • 1 púpozott teáskanál só
  • 1 tojás + 1 sárgája kenni



Elkészítése:
A krumplit megfőztem, összetörtem, és kihűtöttem.
A tejbe belemorzsoltam az élesztőt.
Az átszitált lisztet összedörzsöltem a zsiradékokkal, majd hozzáadtam az áttört krumplit,az élesztős tejet, a tojást, sót.
Egy fél órát pihentettem, majd nagy pogácsa szaggatóval,( vagy bögrével is lehet ) kiszaggattam.
Beletettem egy fém muffinsütőbe,lekentem tojás sárgájával, és pirosra sütöttem fél óra alatt.
Nagyon könnyű, puha lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése