2014. július 5., szombat

Zselés-gyümölcsös



Anyukámnak szerettem volna kedveskedni egy viszonylag diétás édességgel, mert Ő cukorbeteg.
Kicsit fanta, kicsit tejfölös sütikre emlékeztet.


Hozzávalók:
  • 1 cs babapiskóta
  • 2 dl tejszín
  • 1 nagy 12%-os tejföl
  • édesítő
  • fél sárgadinnye
  • 4 db sárgabarack
  • fél citrom héja, leve
  • fél l szénsavas narancsos üdítő
  • 1 cs vaníliás puding
  • 1 cs étkezési zselatin
  • mentalevelek

Egy peremes porcelántálat kiraktam babapiskótával, megspricceltem citromlével.
Felvertem a tejszínt, hozzáadtam a tejfölt, belereszeltem egy fél citrom héját.
Egy zacskó zselatint 1,5 dl langyos vízbe elkevertem, forrásig hevítettem, beletépkedtem 3-4 borsmentalevelet, pár darab édesítő tablettát, majd kicsit kihűtöttem.
A gyümölcsöket kockára vágtam, és beletettem a tejszínes-tejfölös krémbe.
A langyos zselatinból kihalásztam a mentaleveleket, majd a krémhez csurgattam, összekevertem, és ráöntöttem a piskótákra.
Hütőbe tettem, majd egy-két óra múlva, a tetejére készítettem fél liter szénsavas naracsból, édesítőből, és egy vaníliás pudingból főzött "ál"zselatint.
Ismét a hűtőbe került, majd miután szépen megkocsonyásodott, szeleteltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése