2013. március 1., péntek

Almás mákos guba sülve


    
     Bizonyos koron túl, már oda kell figyelni a csontjaink állapotára.
     Szerencsére én szeretem a mákos ételeket, és ezzel segítem a csontritkulás elleni hadjáratot.
     Most egy kissé más fajta gubát készítettem, de igen ízletes lett.




Hozzávalók:
  • 10 db kifli
  • 15 dkg darált mák
  • 1/2 liter tej
  • porcukor 
  • 2 tojás habja
  • 2 alma
  • vaj
A kifliket feldaraboltam, majd megöntöztem forral tejjel, amelybe egy vaníliás cukrot, és egy
mokkáskanál gyömbért tettem. Egy tűzállótálat kivajaztam, majd belehelyeztem, a cukrosdarált mákkal és a lereszelt almával összekevert kifliket.
Végül a tojások habját a kiflik tetejére öntöttem, és 20 percre betettem a forró sütőbe.

MÁK

 A mák kész élettani kincsesbánya: teli van aminosavval, jóféle zsírsavval, foszforral, kalciummal, káliummal, magnéziummal és vassal. Erősíti az idegeket, csontritkulás ellen kiváló, a haj és a bőr is sokkal szebb lesz tőle, csökkenti a magas vérnyomást, normalizálja a koleszterin szintet, segíti a sebgyógyulást, növeli a szellemi teljesítőképességet, erősíti az immunrendszert