2013. december 12., csütörtök

Kókuszos kosárkák



A Blogkóstoló 13. fordulójában Olgist kaptam páromnak, és az Ő blogjából kellett valamit készítenem.
Sok finomságot találtam, és kétszeresen megörültem a kosárkája láttán.
http://bloggeranyo.blogspot.hu/2009/12/kosarka.html
Régen örvendeztettem meg a családomat már ezzel a sütivel, és nem is tudom miért, még a blogomon nem szerepel.
Most hát ezzel a sütikével szeretnék nevezni a versenyre.
Kókuszos változatát sütöttem meg, mert ezt jobban szeretjük a diósnál.


Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg Margarin
  • 3 ek porcukor
  • 1/2 cs sütőpor
  • 4 tojássárgája
  • 2 ek tejföl
  • aszalt meggy
  • kókuszreszelék
  • 4 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor
  • pici citromlé


A tésztához valókat összegyúrjuk,majd kinyújtjuk 1 cm vastagságúra.
A kosárkaformát kicsit kivajazzuk, majd belenyomogatjuk a tésztát.
Elkészítjük a tölteléket.
A tojásfehérjékből porcukorral, pici citromlével habot keverünk, majd a kókuszt is hozzáadjuk.
Beletöltjük a kosárkákba, és előmelegített ,forró sütőben megsütjük.
Még melegen kivesszük a formákból, és kis kapszlikba rakjuk át.
Az ünnep hangulatához igazodva színes cukorkákkal megszórjuk, és egy szem aszalt meggyet teszünk a tetejére.


1 megjegyzés:

  1. Ügyes voltál. Nálam lekvár is kerül a kosárkába, aztán a hab.
    Köszönöm, hogy ezt választottad.
    Szeretetteljes Karácsonyt kívánok neked.

    VálaszTörlés