2013. december 16., hétfő

Mézes-"munkáim"



 Ezt a posztot arra szántam, hogy bemutassam az idei karácsonyi mézeseimet .
A tészta változatlan nekem ez vált be.
http://konyha-labor.blogspot.hu/2012/12/mezeseim.html
     
  •  1 kg finomliszt
  •  30 dkg porcukor
  •   1 csipet só
  •   30 dkg virágméz
  •   2 tojás sárgája
  •   20 dkg margarin
  •     1 teáskanál szódabikarbóna
  •     3 dkg fahéj
  •     1 csomag mézeskalács-fűszerkeverék Lukulus
  •     1 evőkanál holland kakaó


    A mézestálkát úgy készítettem, hogy egy fém, inox tálra borítottam a kinyújtott mézes tésztát,
    majd körbevágtam, elsimogattam, és megsütöttem .
    Mázzal kikentem, és kisebb nagyobb szívecskéket raktam bele.


                                                                 Mézesharang

 A haranghoz fokozatosan növekvő méretű köröket vágtam ki a tésztából, majd szívószállal kiszúrtam a közepüket.
Átfűztem a köröket egy szalaggal ,majd kis mézeskarikát tettem a harang ütőjének.
Kis pöttyökkel, és egy nagy masnival díszítettem.


 

                                                                Mécsestartó
  Sütöttem egy tányér nagyságú tésztát,majd mázzal lekentem, és belehelyeztem a figurákat , és a mécsest is.


                                                             A fára készültek ezek a virágok


Madárka

Készítettem egy sablon, ez alapján vágtam ki a madárkát.
Kiszúrtam a szárnya helyén még sütés előtt, majd papírból hajtogattam neki szárnyat.


  Házikó

Sablont készítettem, majd ez alapján vágtam ki a ház részeit.
A megsült részeket porcukros mázzal ragasztottam össze.


Perecek



Méziék


Apró díszek


Bosziház





Ez a házikó volt a legidőigényesebb.