2014. június 19., csütörtök

Káposztasaláta olaj nélküli majonézzel


Hozzávalók:
  • 1 kis fej káposzta (öklömnyi nagyságú)
  • 2 db újhagyma feje
  • 1 db sárgarépa
  • 1 evőkanál natur joghurt
  • citromlé

Majonézhez: 
  • 2 tojás sárgája
  • 1-2 ek porcukor
  • 2 ek mustár
  • 1 ek liszt
  • csipet só
  • 4 dl tej

Elkészítése:
A káposztát legyalultam, a hagymákat metéltem, és besóztam mindkettőt. Állni hagytam egy fél órát.
Közben elkészítettem a majonézt (én csak fél adagot készítettem).

A tojásokat a cukorral, sóval, liszttel, mustárral csomómentesre kevertem.
Vizet forraltam, majd gőz fölött besűrítettem a krémet a tej hozzácsurgatásával kb. 5 perc.
Amikor éreztem, hogy sűrű, kihűtöttem, és habverővel felhabosítottam.

Összekevertem a sós létől kinyomkodott káposztával, hagymával, és reszeltem hozzá még egy répát is.
Pici citromlével, joghurttal még savanyítottam, majd a salátát a hűtőbe tettem. 
Sütöttem egy pár darab újkrumplit és egy-két virslit is hozzá, paradicsom szeletekkel, salátalevelekkel tálaltam.