2014. június 21., szombat

Töltött fasírt "tekercselve"


Próbának megérte elkészíteni, de legközelebb még színesíteni fogom, pl. paprikákkal.
Az íze nagyon meggyőző volt, nem csalódtam a fűszernövényeim "közreműködéseiben".


Hozzávalók:
  • 500 g sertés darálthús
  • 2 szeletke szikkadt kenyér
  • 1 tojás
  • 2 újhagyma feje
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 1 kávés kanál őrölt pirospaprika
  • 1 evőkanál olaj

Töltelék:
  • 3 db főtt tojás
  • 5 szelet lapkasajt
  • 4 szelet sonkaszelet
  • 5 szelet bacon
  • 1 ág rozmaring
  • 2-3 kakukkfű
  • 3 bazsalikomlevél
  • zöldpaprika
  • 1 evőkanál olaj

Elkészítése:
A hagymákat az olajon átdinszteltem, majd a darált húshoz adtam a tojással, az áztatott kenyérrel, fűszerekkel együtt.
Egy kb. 50 cm-es alufóliát duplán vettem, ráhelyeztem egy bambusz alátétre, lekentem olajjal, majd ráhalmoztam a masszát, és elterítettem úgy 1,5 cm-es vastagságban.
Ráhelyeztem 5 szelet szalonnát, majd lapkasajt, szendvicssonka, szeletelt főtt tojás, zöldpaprika került rá.
A bambusz alátét segítségével (törlőruhával is lehet) mindig csak egy kicsi, fél kör tekerési mozdulatot végezve fölcsavarjuk a masszát.
A fóliát összefogjuk, végeit szaloncukor szerűre csavarjuk jó szorosra.
180 fokon 1 órát sütjük, majd kibontjuk, és a keletkező zsiradékba (ami a szalonnából, húsból kisült) locsolgatva szép pirosra pirítjuk.
Kihűtve szeletelhető csak könnyen és szépen!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése