2015. szeptember 1., kedd

Csokis-krémsajtos cupcake






Sokáig keresgéltem jó tészta reményében a neten, végül is Apróséf receptjénél maradtam.
Nem bántam meg, nagyon omlós tésztájú tündértortát sikerült sütnöm.
Egy-két órát eltöltöttem a díszek elkészítésével, de nagyon élveztem az apró pillangók,szívecskék,
napraforgók mintázását.






 köszönet Apróséfnek

Hozzávalók:
a tésztához
  • 100 g vaj ( nem margarin)
  • 1,5 dl kristálycukor
  • 2 db tojás
  • 2,5 dl liszt
  • 0,5 evőkanál sütőpor
  • 2 dl tejszín
  • 120 g jó minőségű magas kakaó tartalmú étcsoki (olvasztva)
a krémhez

  • 150 g krémsajt
  • 110 g vaj ( nem margarin)
  • 2 dl porcukor
  • 100 g étcsoki
díszítésre:
  • cukormassza

Elkészítése:
A puha vajat kikevertettem a cukorral,a tojássárgákkal.
A sütőport hozzáadtam a liszthez, és a vajas krémhez kevertem, miközben lassan öntöttem hozzá a tejszínt.
Végül a vízgőz fölött megolvasztott csokit is belecsorgattam.
Fagyis kanállal adagoltam ki a muffinformákba, így szép egyformák lettek.
20 percig190-200C fokon sütöttem,letakartam,csak másnap krémeztem,díszítettem.
Reggel elkészítettem a krémet.
Amíg jó alaposan a vajat és a porcukrot elkevertettem a robotgéppel, addig megolvasztottam a csokit.
Belecsorgattam a vajaskrémbe, s ezzel is hagytam jól kihabosodni, végül a krémsajt is belekerült .
Hűtőben hagytam kicsit kihűlni, majd habzsákba tettem,és csillagcsővel spirál alakban ráhalmoztam a muffinok tetejére.
Erre kerültek díszítésnek a kisebb nagyobb napraforgók, pillangók, szívecskék.( azt nagyon bánom, hogy a félretett szórócukor lemaradt róla):(
A másik fajtának a közepét kifúrtam, és a krémet bele nyomtam a lyukba.
Ennek a tetejére cukormasszából kis tetőket csináltam úgy,hogy először cukorfátyol sablonnal megmintáztam, majd kis köröket vágtam ki belőle.


 Nagyon szép kis dísz kapszlikba tettem egy részüket /kár hogy    nincs nagyobb kép./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése