2012. november 12., hétfő

Csipkelekvár főzés





                                 
                                        2 kg megmosott, végeiknél leszárazott csipkebogyót felöntöttem
                                        annyi vízzel, hogy kétujjnyira ellepje.
                                        1 órán keresztül főztem, amíg megpuhultak a bogyók.

                                       


Fémszitán átpasszíroztam 3 x ,azért ennyiszer,
 mert még mindig oldódott ki belőle a sűrű bogyólé.
Közben kis vízzel hígítgattam.

                                               
   Hozzáadtam 1 kg cukrot
főztem addig amíg megfelelő sűrűnek találtam
/ folyósan jó a csipke lekvár igaz?/




Így lett 7 üvegecske belőle ami majd szétrebben az országban.
 Végül is azért készült...
Igaz lányok?






A csipkebogyó

A legismertebb tulajdonsága hogy tízszer annyi C vitamint tartalmaz, mint a citrom. A C-vitamin azért fontos a szervezetünknek, mert egy sor betegség gyógyításában nyújt segítséget. A megszárított csipkebogyóból készült tea frissítő hatású, gyakran használják megfázásra, lázra, felső légúti panaszokra ajánlott keverékek részeként. A belőle készült lekvárt és szörpöt szíverősítő szerként is ismerik. Csak arra kell ügyelni, hogy minél kevesebbet tegyük ki hõ hatásának, mert akkor a C-vitamin elillan.




Ha a rózsát szereted, a tövisét elviseljed.