2014. június 17., kedd

Gyümölcstorta mascarpone krémmel



Ehhez a poszthoz sztori is tartozik.
Úgy történt, hogy Kitti lányom küldött egy fotót, amin gyümölcstorta volt.
Kérdem tőle:
- Most készült?
Erre ő:
- Az ötletet adom Apák napjára, Te meg valósítsd meg!



Hozzávalók:
  • 2 tojásból piskóta
  • 1 kg vegyes idénygyümölcs
  • 25 dkg macarpone
  • 2 dl tejszín
  • 1 nagy erdei gyümölcsös joghurt
  • 2 zacskó luculus étkezési zselatin
  • 2 ek. méz vagy édesítő tetszés szerint



Elkészítése:
Készítettem egy vékony piskótát 2 tojásból, egy 26 cm -es kapcsos tortaformában.
Amíg sült, ill. hűlt a lap, megtisztítottam a gyümölcsöket.
Bármilyen idénygyümölccsel finom, csak vigyázzunk az ízharmóniára.
Nekem a ribizli és a meggy savanykás ízét ellensúlyozta a málna és az eper.
A joghurtot felmelegítettem, egy pici vízzel elkevertem az egyik zacskó zselatint, és belekevertem.
A tejszínt felvertem, majd beleforgattam a mascarponét, és egy evőkanál mézet.
10 dkg málnát pürésítettem és hozzáadtam a tejszínhez, majd belekevertem a zselatinos joghurtot is.
A kapcsos formát kibéleltem sütőpapírral, majd belehelyeztem a piskótakarikát.
A piskóta tetejére kentem a krémet, majd ráhalmoztam a gyümölcsök felét.
Zselatint készítettem: 3 dl vizet langyosítottam és 6 teáskanál zselatinport kevertem bele.
Forrásig kevertem, majd kicsit hűtöttem, és egy evőkanál mézzel ízesítettem.
A langyosra hűtött zselatin felét rákanalaztam a gyümölcsökre, majd hűtőbe tettem negyed órát.
A másik fele gyümölcsöt is rászórtam, majd ráöntöttem a maradék zselatint, amit kicsit langyosítani kellett mert időközben megdermedt.
Ismét hűtőbe került, 2 órát hűtöttem, de legjobb ha egy éjjelt áll.
Az ünnepelt Apának ízlett!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése