2014. június 11., szerda

Pelenkatorta, babaváró ajándékok


Mint ahogy az előző posztomban írtam, babaváró buliba hívott az idősebb lányom és a vőm.


Ez egy olyan rendezvény, amely a tengeren túlról szivárgott be az országba, ott "baby shower" néven ismert.
Itt összegyűlnek a barátok, a család, a születendő gyermeket és a mamát ajándékokkal halmozzák el.
Általában a szülés előtt 3-6 héttel rendezik.
Akit érdekelnek a részleteket itt megtekintheti.
Erre az eseményre már hónapokkal ezelőtt készültem, nézegettem a külföldi oldalakat (Pinterest), hogy milyen ajándékot szoktak vinni.
Ott láttam meg a pelenkákból készült tortákat és különböző figurákat.
Elkezdtem tervezgetni, hogy mit szeretnék elkészíteni.
Vettem egy 150 darabos Pampers pelus boxot, pár darab partedlit, pici zoknikat,bodykat, sapkákat, textilpelenkákat.
A domináns szín adott volt, mivel zöldre van a babaszoba festve, és már biztosra tudjuk, hogy kisfiú lesz a lakója.
Kisfiúnak illően motort néztem ki, aztán mivel valami torta is kell, egy 3 emeleteset készítettem, majd megtetszett a csiga, a bagoly és végül a mamának egy köszöntőcsokor.





"Ízirájder" motor 


A három emeletes tortát úgy készítettem, hogy összehengergettem a pelusokat, gumival rögzítettem.
Az alsó emelethez egy nagy kerek tortasütőbe szorosan beleszorítottam, majd egy széles gumi szalaggal átkötöttem és kihúztam a formából.
A 2. szintnél egy kisebb formába a papírtörlő gurigáját középre helyeztem, és e köré építettem a pelenka tekercseket, majd kötözőszalaggal megkötöttem.
A 3. szintnél már forma nélkül csak a guriga kiálló része köré helyeztem a pelusokat, és rögzítettem..
Széles csíkokat vágtam egy papír állagú anyagból, és "átburkoltam"a tortaszinteket.
Barna szalagokkal még körbevontam és kis margaréta virágokkal díszítettem.
A K betű (Kende) készítésével egy kissé megszenvedtem, mert csak selyem anyagom volt barna, amely nagyon csúszott, és ezt ragasztottam karton papírra.
A virág úgy készült, hogy fogtam egy farudat, ez lett a szára (lehet fakanál is) rátekertem egy sárga tipegőt, ezzel megkaptam a virág közepét.
6 db pelust köré helyeztem, úgy hogy sziromlevelekként visszafelé hajoljanak, és jó erősen átkötöztem, majd zöld anyaggal bevontam, ez lett a csészelevél.
Mivel a torta 2-3 emelete között papírtörlő gurigája van, egyszerűen belehelyeztem a virágot, amely így megkoronázta a tortát.
Végül nagy celofán zacskóba tettük, és egy méhecske (vagy darázs?) került a virágtorta tetejére.



         




Csiga-biga

Textilpelus fejjel készült, és itt a tortaformába kis fedéssel, feltekerés nélkül, szorosan helyeztem el a pelenka "lapokat".


                                     A bagoly orra nem látszik, de az egy zöld kanálka.
                                A csillogó szemeiért Alizom áldozta fel egy fülbevalóját.


A virágcserép

A műanyag cserépbe tűzőhabot szorítottam bele.
A zoknikat, kis sapikat, előkéket hurkapálcikára csavartam fel, és így szúrtam a tűzőhabba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése