2014. június 14., szombat

Fokhagymás salátafőzelék buggyantott tojással



A kertben már vénülőben vannak a salátafejek, főzni kell belőlük amíg lehet.
Fokhagymás, édes-savanyú főzeléket készítettem buggyantott tojással.
Tálaláskor beindult a fantáziám, miután a tojást felvágtam és szépen kifolyt a sárgája.
Nyuszit kreáltam, és az jutott az eszembe, hogy ha majd évek múlva a kicsi unokáim nem akarják a salátafőzeléket megenni, milyen mesével veszem rá őket mégis.
A mese címe : A salátatengerből kihalászott nyuszi

Hozzávalók:
  • 3 db fejes saláta szíve (csak a közepét használtam fel)
  • 1 dl tejföl
  • 1 evőkanál fokhagymás vaj (Lidl-ös) vagy 1 kis gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál liszt
  • só 
  • 2 x 1 evőkanál ecet / 1 a tojás buggyantásához/
  • 1 evőkanál cukor
  • 2 tojás


Elkészítése:
A salátaszíveket jól megmossuk, összetépkedjük, sós vízben megfőzzük, majd fokhagymás vajat adunk hozzá (lehet  fokhagymagerezdet is használni, nekem vaj van itthon és így nem kellett fokhagymát pucolnom).
A tejfölt kikevertem a liszttel, pici meleg vízzel, és hozzáadtam a salátához.
Ecettel, cukorral tesszük igazán pikáns ízűvé, majd buggyantott tojással pirítóssal tálaljuk.

A buggyantott tojáshoz:
Sós ecetes vizet forralunk, majd beleütünk egy tojást egy merőkanálba.
A kanalat óvatosan a víz fölé helyezzük, majd megbillentjük, hogy a forró víz egy kicsit körbe vegye,  és kicsapódjon a fehérje.
Majd beletesszük a vízbe, és másfél-két percig főzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése