2014. június 13., péntek

Epres tejespite



Vége az eperszezonnak, az utolsó kistányérnyi epret hoztam be a kertből.
Az idei termés nem volt a legjobb, úgy látszik már a tövek kiöregedtek, augusztusban újat ültetek.
Epres tejespitét készítettem belőle, némi fehér ribizlivel kiegészítve.
Ez az a süti, amit szinte lehetetlen elrontani, olcsó, és gyorsan elkészíthető.


Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 3 db tojás
  • 4 dl tej
  • 1 cs sütőpor
  • csipet só
  • 1 dl étolaj
  • kb 30 dkg eper
  • kb 10 dkg fehér ribizli
  • 1 cs vaníliáscukor
  • porcukor


Elkészítése:
Az egész tojásokat robotgéppel habosra kevertem a cukorral, majd  egyenletesen hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet, a tejet, olajat, sót.
Egy 35x25 tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd beleöntöttem a masszát, és megszórtam félbe, negyedbe vágott eperrel és ribizli szemekkel, amiket előtte liszben forgattam meg.
180 fokon 45 percig sütöttem, majd lehúztam a sütőpapírt róla, és felvágtam.
Kihűlés után megszórtam vaníliás, és porcukor keverékével.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése