2014. június 17., kedd

Zöldfűszeres-joghurtos csirke cserépben sülve

Itt van a zöldfűszerek szezonja, süssünk-főzzünk velük minél több ételt.


A hétvégén kihasználtam a "hűvös" időt, kertészkedtem, így ebédre valami olyan ételt gondoltam ki,amivel nem kell sokat ténykedni.
Ahogy kapálgattam a kis fűszerkertemet,és csipkedtem le a kiálló levélkéket innen-onnan, akkor döntöttem el, hogy ezekkel a fűszerekkel kell valamit kezdenem a mai menüben.
Beszaladtam a konyhába, beáztattam a cseréptálamat, és amíg ázott a vízben, előkészítettem az ételt.
A csirkehúsról lehúztam a bőrét, besóztam,a krumplit ledörzsölgettem,a joghurtot kikevertem vízzel, delikáttal,összemetélt zöld fűszerekkel.
A cserép alját kivajaztam azzal a nekem bevált fűszeres vajjal ,amit a Lidl-ben vettem.
Beletettem a combokat,rá a hasábokra vágott krumplit,és ráöntöttem a fűszeres joghurtot.
Ráhelyeztem a cserép tetejét, hideg sütőbe tettem, majd bekapcsoltam, és 160 fokon sütöttem 90 percet.
A letelt idő után megkevertem,és fedő nélkül sütöttem még fél órát.
Ennyi időre van szükség,hogy egyrészt felmelegedjen a cserép,majd hogy a kiengedett párájában omlóssá váljon a hús, és a krumpli magába szívhassa a joghurtos szaftot.



Hozzávalók:

  • 4 db egész csirkecomb
  • 1 kg újkrumpli
  • 1 kis csokor petrezselyemlevél
  • 2-3 ág kakukkfű
  • pár db bazsalikomlevélke
  • 1 nagy natúr joghurt
  • 1 evőkanál delikát
  • 5 dkg fokhagymás fűszervaj
  • 1 db kalifornia paprika