2014. június 3., kedd

Tárkonyos kelkáposztaleves


Friss kelkáposztát vettem, és úgy gondoltam mivel most van a friss tárkony ideje, ilyen ízesítéssel készítek levest belőle.
Így hát kimentem a kertbe, és letépkedtem a tárkony bokrocskámról egy jó fél marék levelet.
A szárított tárkonyt nem szeretem, de a frissnek teljesen más az aromája.



Hozzávalók:
  • 500 g kelkáposzta
  • 25 dkg újkrumpli
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • tárkonylevél
  • 1 ek tárkonyecet
  • 1,5 dl tejföl
  • olaj
  • virsli


Elkészítése:
A vöröshagymát megdinszteltem, majd hozzáadtam a fokhagymát, a kockákra vágott krumplikat és annyi vízzel öntöttem fel, hogy ellepje.
Sóztam, és miután félig megfőtt, a csíkokra vágott kelkáposztát is beletettem.
Nem kell sokáig főzni, majd két-három merőkanállal kivettem a levesből, botmixerrel pürésítettem, és tejfölt,  friss vágott tárkonyt adtam hozzá. (Ha csak lehet mellőzöm a rántást, habarást, önmagával sűrítem a zöldségleveseket főzelékeket, vagy krumpli segítségével.)
A virslit megpirítottam és úgy került bele a levesbe.
Néhány hete készült tárkonyos ecettel ízesítettem, tejföllel, lenmaggal, pici pirospaprika szórással tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése