2013. december 28., szombat

Töltött - göngyölt húsok


Az idei karácsonyi vacsora főfogása: -töltött dagadó,
                                                        -aszalt szilvával,sárgabarackkal baconnel göngyölt karaj,
                                                        - marinált ponty
                                                        - Feketeerdei sonkába tekert sütőtök,
                                                        - párolt sampiongombák
                                                        -steak burgonya


    Pataki tálat (Római tálat)kaptam édesanyámtól karácsonyra.
    Ebben készült a karácsonyi ételek java, mert ugye ki kellett próbálni azonnal.
    A tál előnye:
http://www.ritakonyhaja.hu/ajanlo/konyhatechnika/2285-a-romai-talk-elonyei-es-hasznalata.html

A göngyölt húsokat karajból készítettem ,de nem függőleges szeleteket vágtam, hanem egy 2kg-os húst vízszintesen 6 db-ra szeltem.
Kiklopfoltam, fűszersóval meghintettem, majd beleraktam füstölt sajtot egy csíkot, savanyú uborkát,kolbászt,aszalványokat, és feltekertem, majd becsavartam még bacon szalonnával.





A cserépedénybe sorakoztattam,lilahagymával, gombával körbe pakoltam, és 200 fokon tetejét rátéve sütöttem egy órát.
Majd levettem a fedelet ,rátettem sonkába tekert sütőtök szeletkéket, és letakarás nélkül még fél órát sütöttem.



A dagadó hagyományos töltelékkel készült, fenségesen sült meg.
Mennyei íze lett mindennek a tálban !


    A töltött dagadó receptje:

   Hozzávalók:
  • kb 1-1,5 kg -os sertésdagadó 
  • 4 db zsemle, vagy ennek megfelelő szárazkenyér
  • 3 keménytojás + 1 nyers
  • 1 ek vegeta
  • bors
  • szercsendió
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 kanál zsír


Előkészítjük a hozzávalókat:   - ha nincs felszúrva a dagadó(célszerű a hentessel felszúratni) felszúrjuk majd
                                                kívül belül besózzuk
                                             - 4 db tojást keményre főzzünk,aprítjuk
                                             - a a zsömlét,kenyeret beáztatjuk langyos vízbe ( van aki tejbe teszi)
                                             - a petrezselyem leveleket összevágjuk
                                             - kizsírozunk egy tepsit, vagy ha kerámiatálban készül beáztatjuk
                                             
Egy nagyobb tálba tesszük a hozzávalókat, majd ráütünk 1 tojást, fűszerezzük vegetával, kicsi borssal
majd jól összekeverjük.( ha híg lenne zsemlemorzsával sűríthetjük)
Beletöltjük a dagadóba, nem kell nagyon megtömni, mert kiszakadhat a keletkező gőztől, majd hústűvel a nyílást betűzzük.
Megkenjük egy kicsi zsírral , megszórjuk reszelt szerecsendióval.
Kb 1.5 óra alatt cseréptálban szép pirosra sütjük.(az utolsó félórában levesszük a tetőt ,egyszer-kétszer meglocsoljuk )

Csak kihűlt állapotában szeletelhető szépen.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jól néz ki a töltött dagadó! A tölteléknek a receptjét ha leírnád nagyon megköszönném! Üdv Judit

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a receptet! Üdv Judit

    VálaszTörlés