2016. február 26., péntek

Kapros vajbabrakottas barnarizzsel,pulykahússal



Rakottast készítettem vajbabból, barnarizzsel,pulykahússal, kaporral, füstöltsajttal bolondítva.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg pulykahús
  • 1 kg vajbab (mirelit)
  • 1 zsírszegény nagy tejföl
  • 1 kis doboz kefír
  • 1 nagy csokor  fagyasztott kapor
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál kókuszzsír
  • 1 fej vöröshagyma
  • fél kkanál frissen darált bors
  • 2 csésze barnarizs
  • 1 evőkanál gulyáskrém
  • 2 gerezd duci fokhagyma
  • 1 kiskanál majoranna
  • ételízesítő
  • 6 szelet füstölt trappista sajt

Elkészítése:
A hagymát 1 evőkanál zsíradékon (én kókuszzsír)megdinszteltem,majd hozzáadtam a préselt fokhagymát, a darálthúst, a borsot,majorannát,gulyáskrémet,sót majd megpároltam.
Közben a rizst megmostam, és 3x vízzel ,egy kis ételízesítővel megfőztem kb 30 perc alatt.
(kevergetni kell az elején időnként, majd amikor elfőtte a levét ,letakarni fedővel, és levenni a tűzről)
Amíg a babot  főztem egy pár percig sós vízben, addig a tejfölt kikevertem a tojásokkal, a kefírrel, és a vágott kaporral. 
Amikor a hús elkészült, a rizzsel összekevertem, a babot lecsöpögtettem.
Kizsíroztam egy közepes tepsit,megszórtam egy kanál morzsával, és elkezdtem a "rakosgatást".
A rizseshús felére a bab került, majd a kapros tejföl egyik részével jól lecsorgattam,majd még egy réteg hús-bab rakás készült.
A tetejére rákanalaztam a maradék öntetet,és bekerült a tepsi a sütőbe,kb 180-190 fokra 30 percre.
Az idő lejárta után a tetejére pakolgattam a sajtszeleteket, és még 10 percig pirulni visszatettem,de már alacsonyabb hőfokra.
Csak kihűlés után vágtam fel.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése