2014. augusztus 31., vasárnap

Gnocchi fűszeres paradicsomszószban




A befőzésből maradt fűszeres szószhoz "nyokkit" főztem.
Igaz nem cifráztam ki,de most csak ennyire tellett az időmből.
Ehhez az olasz krumplistésztához jól illett a frissen főzött fűszeres paradicsomszószom.


Hozzávalók: 
  • 1/2 kg krumpli
  • fél evőkanál zsír
  • kb 20 dkg liszt, vagy amennyivel lágy tészta lesz
  • paradicsomszósz
  • fetasajt,vagy annak hiányában túró 
  • bazsalikomlevél

fűszeres paradicsomszósz:
  • 3 kg érett paradicsom
  • 1 marék bazsalikomlevél 
  • 2-3 ág rozmaring ágacska
  • 1 szál zellerlevél
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy alma reszelve
  • 3 evőkanál cukor


Elkészítése:
A burgonyát sós vízben megfőztem, leszűrtem, áttörtem, és langyosra hűtöttem.
Hozzákevertem a zsírt és a lisztet.
Összegyúrtam, majd 1 cm-es hengerekké formáltam, és dobókocka nagyságúra vágtam.
Aki eredeti mintázatúra szeretné, szerezzen be egy csigakészítő rovátkolt kis eszközt hozzá.
Nekem most nem volt hozzá időm ezzel el játszogatni, de legközelebb majd így készítem.
Forró vízben kifőztem, pár perc alatt feljönnek a vízfelszínre a nyokkik.
Kiszedtem, az időközben felmelegített szószba tettem, és fetasajt híján én túróval szórtam meg.
Bazsalikommal díszítettem, és még melegen fogyasztottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése