2014. augusztus 3., vasárnap

Kókuszcsúcs változat




Ennek az angol desszertnek az eredeti neve:english madeleines.
Piskótából készül, málnalekvárral vonják be,és kókuszreszelékbe forgatják.
A csúcsot kandírozott meggy vagy koktélcseresznye díszíti.

Változatai:
  • sárgabaracklekvárral, durvára vágott dióba, mogyoróba hempergetve
  • nutellával megkenve, reszelt étcsokiba forgatva
  • meggylekvárral, kókuszosan



Hozzávalók: 18 db -hoz
a piskótához
  • 250 g puha vaj
  • 250 liszt
  • 250 cukor
  • 4 db tojás
  • 2 ts sütőpor
  • 1 ts vanília kivonat (elhagyható)
díszítéshez
  • kb 10 evőkanál meggylekvár
  • kb 100 g kókuszreszelék
  • 18 szem meggybefőtt




Elkészítése:
Előmelegítettem a sütőt 180 C-ra.
A piskóta hozzávalóit egy tálba tettem, majd elektromos kézi habverővel sima tésztává kevertem.
Szilikon hengerformába kanalaztam, de csak félig mert megnő.



kb. 20 percig sütöttem, tapintásra tömör állagú lett.
5 percig még hagytam hűlni, majd rácsra borítottam.
A sütiket villára szúrtam, a lekvárt megmelegítettem, majd rákentem a csúcsokra, és meghempergettem a kókuszba.
A tetejükre meggyszemeket tettem díszítésül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése