2014. augusztus 9., szombat

Káposztás csiga-biga


Ezek a finom csigák úgy "születtek,"hogy sokaltam a lepárolt káposztát a mai ebédhez.
Jó sok káposztával szeretjük a cvekedlit, de most azért mégis csak túl nagy adagnak bizonyult kettőnknek.
Lefagyaszthattam volna, de inkább elkészítettem csigáknak, Apa örömére.



Hozzávalók: 
  • 60 dkg liszt
  • 1 zacskó szárított élesztő
  • 1 tk cukor
  • 3 dl tej
  • 10 dkg zsír
  • 2 tk só
  • bors
  • 1/2 kg párolt káposzta
  • 2 tojás sárgája + 1 lekenni



Elkészítése:
A lisztet kimértem, átszitáltam,majd hozzáadtam a szárított élesztőt.
A tejet meglangyosítottam, majd a kenyérsütőgép üstjébe öntöttem.
Hozzáadtam a tojásokat, a sót a felolvasztott zsírt, majd belekanalaztam a lisztet is.
A másfél órás dagasztó programmal kidagasztattam, közben a káposztát lereszeltem,( én az egyszerű fém nokedliszaggatón szoktam)besóztam.
Egy fél órai állás után kinyomkodtam a keletkező nedvességet a káposztából.
Egy lábasba karamellizált cukort pirítottam, és rádobtam a kifacsart káposztát.
Két ek olajat adtam még hozzá ,borssal megszórtam,majd aranysárgára pirítottam.
A megkelt tésztát kinyújtottam, majd megszórtam a káposztával, és feltekertem.
Éles késsel kb 1 cm-es szeleteket vágtam, majd megkentem tojás sárgájával , és fél órát sütöttem .


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése