2014. július 30., szerda

Cukkinis - lecsó mediterán ízzel




Itt van a lecsószezon!
Kiadós,olcsó étel készülhet, főleg ha már a hozzávalók háromnegyede a kertben megterem.
Egy egyszerű lecsót is feldobhatunk a tálalásával, ill.az ízesítésével, nem beszélve a lecsó tartalmasabbá tételének a sokszínűségéről.
Kerülhet bele, szalonna, kolbász,virsli, tojás, tarhonya, rizs, galuska,gomba,fűszerek arzenálja,és még sok sok minden, ami mind más ízt ad a lecsónak.


                                                                
                                                                   

Az idén nagyon szép nagyra nőttek a hagymáim, és a paradicsomok is kezdenek érni.

Hozzávalók:

  • 2 nagy vöröshagyma
  • 1 duci gerezd fokhagyma
  • 80 dkg paradicsom
  • 80 dkg lecsópaprika
  • 1 dl sűrített paradicsomlé
  • 3 db zsenge gömbcukkini
  • 7-7 dkg virsli,lecsókolbász
  • 1 marék bazsalikomlevél,
  • 2 db 2 cm -es rozmaringág levelei
  • 10 dkg rizs
  • 2 evőkanál zsír
  • 0,5 db csilipaprika


Elkészítése:
A hozzávalókat (hagyma, paprika,paradicsom)megtisztítjuk, feldaraboljuk.
 2 cukkinit kivájunk (ebben tálalom a lecsót,nem nem pazarlás , felhasználom a másnapi ebédhez a tányért!!!!! ) én a legegyszerűbben a fagyikanállal kapartam ki.
Olyan zsenge volt a cukkini még, hogy nem kellett a magjával vacakolni, mehet bele a lecsóba, 1 cukkini pedig héjastól is.



A zsíron megdinszteltem a hagymát,pár mp -ig a fokhagymát is, majd a kolbász karikákat is hozzáadtam.
Belekerült a paprika, a paradicsom, végül a cukkini darabok, majd fűszereztem, sóval, csilivel.
Mikor már levet eresztett,hozzáadtam a megmosott rizst is, és így a saját levében , lassú tűzön, időnként keverve,készre főztem.
A főzés vége előtt a virslikarikákat, és az összemetélt bazsalikom, rozmaring leveleket is hozzáadtam,egy kis sűrített paradicsomlével( tavalyi főzés) még felöntöttem, majd 5 percig még főztem.
Levettem a tűzhelyről, és letakarva hagytam, hogy a rizs magába szívja a lecsó levét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése