2014. július 10., csütörtök

Reszelt kakaós túrós linzer



Apa megkérdezte tegnap: 
-Nem sütsz valamit?
Hát igen, mostanában kicsit elhanyagoltam a blogot, mert új feladataim lettek.
Édesanyám két hete itt van nálunk, és a cukor diétáját próbálom tanulmányozni ill. elkészíteni.
A süti eredeti receptjét adtam meg, de elkészítésben én egy kicsit eltértem tőle.
Egy kis cikkelyét diétásra vettem.



Hozzávalók: 

tészta:
  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás sárgája
  • 1 cs sütőpor
  • 15 dkg porcukor
  • 3 evőkanál kakaó
  • 1,5 dl tej
töltelék:
  • 50 dkg túró
  • 1 citrom reszelt héja
  • 20 dkg cukor
  • 3 tojás sárgája
  • 4 tojás fehérje
  • mazsola (aki szereti)




Elkészítése:
A margarint kikevertem a cukorral, és a tojás sárgájával habosra.
A liszthez adtam a sütőport, kakaóport, és a margarinos keveréket, és a tejet.
Összegyúrtam, majd kétfelé vettem, és fóliába csomagolva a fagyasztóba raktam fél órára.
A töltelékhez a túrót összekevertem a reszelt citromhéjjal, tojások sárgáival, cukorral (mamának édesítővel), majd végül a tojások felvert fehérjéit is belekevertem óvatosan.
Mivel én csak fél adagot készítettem a tésztából (szénhidrát csökkentés érdekében) elég volt egy piteforma is a sütéshez.
A fele tésztát belereszeltem a nokedli szaggató hátán, majd beleterítettem a túrókrémet, és ráreszeltem a tészta másik felét.
40 percig sütöttem 180 fokon, majd kivettem a formából, és kicsit hűlni hagytam.

Tanulság: Tovább kellett volna még hagyni hűlni, mert ahogy az alanti kép is mutatja,  nem olyan szépen lehetett szeletelni!
Már siettem munkába és éhesek voltak a "gyerekek".




Másnap a maradékot, ami jól kihűlt, sokkal szebben lehetett vágni!


1 megjegyzés: