2014. december 7., vasárnap

Zserbó kocka a Mikulásnak


Az olcsó oldalakon láttam meg ezt a fajta zserbót,http://receptneked.hu/edes-sutemenyek/zserbo-8/ mivel mostanában nagyon megy nálunk a birsalmadzsem használata, és Kitti lányom kérése is azt volt valami birsalmásat készítsek Mikulásra, megsütöttem.
Csak annyiban változtattam, hogy nem 3 hanem 4 résszel készült, és falatnyi kockákra vágtam. valamint dupla csoki került rá.


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg ráma
  • 6 dkg porcukor
  • 1.5 dkg porélesztő
  • 1 dl tej
  • 2 db tojássárgája
töltelék:
  • birsalmadzsem
  • 15 dkg dió
  • 10 dkg porcukor
  • 20 dkg 45% étcsoki
  • 1 evőkanál olaj


Elkészítése:

A zsiradékot összemorzsoltam a liszttel, hozzáadtam a hideg tejben elkevert élesztőt, tojást, cukrot,majd összegyúrtam,pihentettem egy fél órát.
A tésztát 4 részre kimértem, az első lapot vékonyra kinyújtva belehelyeztem egy kisebb tepsibe, megkentem birsalmadzsemmel, megszórtam porcukorral kevert darált dióval, jól lenyomkodtam, és még folytattam a rétegezést.
Az utolsó lapot megszurkáltam, és 190 fokon megsütöttem.
Miután kihűlt, leöntöttem gőzfölött melegített étcsokival,amibe egy evőkanál olajat kevertem.
Másnap hagyománytörő lettem, mert pici falatnyi kockákra vágtam, nem hosszúkásra.
Az íze kitűnő lett, bizonyítva, hogy a fele elfogyott, a másik részről még nincs tudomásom mivel becsomagoltam a "mikulás látogatóknak".


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése