2015. május 26., kedd

Kapros túrókrémes lepény



Hurrá, van már friss kapor a kertben, el is  készítettem az egyik kedvenc lepénykéjét a családnak,
ez lett a pünkösdi sütike a betoppanó családtagoknak.





Hozzávalók:
tésztához

  • 25 dkg liszt
  • 2 tojás sárgája
  • 2 dl langyos tej
  • 1 kiskanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • pici só
túrókrém:
  • 50 dkg túró
  • 1 zacskó tejszínízű, vagy vaniliás puding
  • cukor ízlés szerint
  • 1 csokor friss gyenge kaporlevél
  • 4 dl tej
  • 1db tojás sárgája megkenni a tetejét




A tésztát megkelesztettem, majd kinyújtottam, és egy közepes méretű tepsibe tettem.
A krémhez a pudingot elkészítettem, majd miután kihűlt, az áttört túróval, és a vágott kaporral összekevertem, és ráöntöttem a lepényre.
Elsimítottam egyenletesre, és egy tojás sárgájával lekentem, majd fél órát sütöttem közepes hőfokon.
Kihűlve felszeleteltem, és így  várta a "fogyasztókat", akik estére megérkeztek, és jól belakmároztak belőle, nagy örömömre.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Ilyen pudingos változatban nem ismertem, biztos krémesebb a hagyományosnál. Nagyon guszta!!!! :-)

    VálaszTörlés