2015. január 30., péntek

Túrófánk 10 perc alatt


Már jó párszor elkészítettem ezt a gyors fánkot,hol kakaóba forgattam, hol csak lekvárral, sőt sósan is finom.
Most maradt egy 30 dkg túróm, ezért az alapreceptet kissé megváltoztatva készítettem, cukor nélkül, jó- jó egy kis porcukorral hintve.
Akkora adag lett, hogy már két napja ezt esszük uzsonnára ,reggelire:)





Hozzávalók: alaprecept

  • 25 dkg túró
  • 25 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 kispohár tejföl 
  • 1 késhegynyi fahéj
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • porcukor a tetejére, aki akar bele is tehet ízlés szerint



Elkészítés:

A túrót villával összetörtem, hozzáadtam a fahéjat, sót ,rumaromát,tojásokat,szódabikarbónát,lisztet, és a tejfölt.
Alaposan összekevertem, majd két olajozott kanál segítségével adagolva forró olajban kisütöttem.
Forró legyen az olaj, mert ez fogja felfújni a tésztát.
Kb 1,5- 2 cm legyen az olaj, hogy a fánkocskák maguktól megfordulhassanak, ekkor nem maradnak nyersek.
Gyorsan kell dolgozni, beleszaggatni, kiszedni.
Csipkelekvárba mártogatva is finom, de én még különlegesebbel fogyasztottam.
Kendusunk itt felejtett félüveg alma-barack bébipapiját kenegettem rá:) hogy milyen finomat esznek a babák, már el is felejtettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése