2015. április 2., csütörtök

Mandulamagok


Időnként szoktam mandulát készíteni ünnepekre, de nem ezt a változatát, csak az egyszerű lekvárral ragasztottat.
Most Gabriellánál láttam meg ezt a mandulakrémes fajtát, és mivel az idén "nagy buli"
lesz nálunk húsvétkor(születésnapok,névnapok is)és még színt is adtam az ünnepeknek ,nagyon bele illik a dizájnba a zöld krémes sütike.


Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg darált dió
  • 20 dkg vaj/margarin
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 10 dkg porcukor
a krémhez:
  • 3 tojás sárgája
  • 15 dkg cukor
  • 1 evőkanál liszt
  • 15 dkg vaj/margarin
  • 1 dl tej
  • 3-4 evőkanál zöld mandulaaroma
  • 1 kávéskanál amarettó likőr


Elkészítése:
A liszttel elmorzsoljuk a vajat/margarint, majd hozzáadjuk a többi anyagot is.
Két formázási módja is van,vagy fém tepsicskékbe nyomkodjuk, úgy mint a kosárkákat, vagy
mandula formázóba ( nekem több évtizedes, édesapám  készítette formám van).


Előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsülnek.
Igen időigényes munka, nekem 50 db süti lett ebből a mennyiségből.
A krémhez a tojássárgákat elkeverjük a cukorral,liszttel,tejjel, és alacsony lángon sűrűre főzzük a krémet.
Jól kihűtjük, majd a puha vajat (amit előtte kihabosítottunk) összekeverjük vele.
Ízesítjük még mandulaaromával ill. én egy kis amarettó likőrt is adtam hozzá.
Megtöltjük a magocskákat krémmel,(két fel közé krém) és megszórjuk  porcukorral.

Nagyon mutatós, omlós süti, azonnal is fogyasztható, de ha valaki kitudja várni, egy-két nap múlva még finomabb, amikor az ízek összeérnek.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése