2016. április 30., szombat

Foncsikolt kalács


Egyszóval, ahogy a szólás mondja"sokat akar a szarka"....
Sok mindent akartam ma csinálni egyszerre.
Sajnos nem tudtam egyvalamit tökéletesen befejezni,mint ahogy ez látszik.. kifogott rajtam a leopárd kalács,nem volt időm kiadagolgatni a tésztát,így gyorsan összefontam.
Tesztnek azért jó volt, a recepttel nincs is baj, finom lett,meg szerintem szép is a kali,de nem leopárd pöttyös. No majd legközelebb csak ráösszpontosítok.
,

Hozzávalók:
tésztához

  • 50 dkg liszt
  • 4 evőkanál cukor
  • 1 egész tojás+1 sárgája
  • 2,5 dl tej
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 5 g só
  • 1 citrom reszelt héja
tésztára
  • 3 evőkanál kakaó
  • 1-2 evőkanál tej

  • 1 tojás lekenni a tésztát



Elkészítése:
A tésztához a hozzávalókat kidagasztottam, majd kivettem a gyúrótáblára, és három részre osztottam.
Az egyik részt fehéren hagytam, a másikba 2 evőkanál kakaót 1-2 evőkanál tejjel elkevertem és a tésztába gyúrtam. A harmadik részbe csak egy evőkanálnyi kakaót tettem+ 1 evőkanál tejet,és csak márványosra dolgoztam bele .Majd hosszú rudakra sodortam, és összefontam őket.
Kivajaztam egy hosszúkás sütőformát ,és belehelyeztem a fonatot,és lekentem tojással.
180 fokon sütöttem kb 40 percig, majd hagytam kihűlni, csak azután vágtam fel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése