2016. április 3., vasárnap

Túrós-mazsolás lustaság ... kissé megreformálva



Imádom a túrót,elég sokkkkkszor készítem.
Apát már azzal kiborítom,amikor az üzletbe a kezembe veszem.
Érdekes ám, amikor előre mondom, hogy készítek ma egy lustarétest ,az ellen nincs kifogása.
No de mivel se neki, se nekem, nem jó a margarinoscukroslisztes cucc,ezért kikisérleteztem egy egészségesebb formátumot.
Itt a lisztet kiváltottam minimális pudingporral(keményítő is jó lett volna)és grízzel,a zsíradékra sincs szükség mint anno a régi receptnél .Teljesen felesleges tocsogni a margarinban,gondoljatok a jövőbeni epétekre.




Hozzávalók:

  • 500 g túró
  • 2 evőkanál vaníliáspudingpor
  • 3 evőkanál búzadara
  • 2 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 8 dkg porcukor (aki édesebbre szeretné tehet még hozzá)
  • 1 evőkanál vaníliáscukor
  • csipet só
  • 3 evőkanál tejföl
  • fél cs sütőpor


Elkészítése:
Nincs más teendő ezzel a sütivel mint, hogy a mazsola kivételével a hozzávalókat össze  kell keverni(a túrót villával szétnyomkodhatjuk)és egy bármilyen formába(én egy 18 cm kicsi tortasütőt használtam)180-190 fokon kb 45 perc alatt(sütő függő) megsütni.
A mazsolát lehet a felét belekeverni, a másik felét a tetejére nyomkodni.
Ha még szaftosabbra akarja valaki, 2 evőkanál  tejfölt, egy tojással pici cukorral elkeverve a tetejére kenhet sütés előtt.
(próbáltam így is... finom volt)





Meggydzsemmel tálaltam.
A szép felvágás érdekében hagyni kell,hogy jól kihűljön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése