2012. október 28., vasárnap

Almáskalács


          Az idei alma termésünket figyelemmel kísérve ráakadtam megint, gyorsan felhasználandó
          példányokra a spájzba.
          Aztán kiadtam a jelszót:   sorakozó a TEPSIBE....


                        60 dkg liszt,
                        2,5 dkg élesztő
                        2,5 dl tej
                        10 dkg margarin( olvasztva)
                        3 tojás sárgája  + 1 a kenéshez
                        10 dkg cukor
                        1 kis kanál só
                  1 kg alma
                      1.5 kiskanál fahéj



                 A dagasztógépembe beletettem a a tejjel, cukorral felfuttatott élesztőt,
                 majd a liszt ,a tojássárgája, végül a az olvasztott margarin is belekerült.
                 Amíg dagadt ,az almákat meghámoztam, lereszeltem, megpároltam, majd
                 fahéj hozzáadása után kihűtöttem.
                 A megkelt tésztát kinyújtottam megtöltöttem a párolt almával, feltekerés után
                 tojássárgájával  lekentem, és 45 percig közepes hőfokon sütöttem.

           

Azt mondták a hatalmasok: akinek a hat alma sok, az már ahhoz hatalmas ok, hogy ne legyen hatalma sok!