2012. október 20., szombat

Halcsorba




Csorba (ciorbă) savanyított leves a román gasztronómiában


  Savanyú ételre vágytunk.
  A minap láttam a TV-ben a Gasztroangyal Erdélyben forgatott adását, abban
  savanyú halas csorba levest készítettek.
  Kigondoltam, hogy hogy fogom a saját ízlésem hozzávalóim szerint csinálni, hasonlóra.
  Ott is halasan készült csak éppen pisztránggal, meg persze az igazi korpa ciberével, ami nekem nem volt.

Nézzük a hozzávalókat az Én csorbámhoz:  
-sok -sok zöldség  répa, gyökér karalábé , paprika( én kiváltottam ami itthon volt egy mexikói keverékkel)
azért választottam mert ebben van zöldbab, paprika,borsó is ami ugye kell a csorbába
-krumpli 2-3 db
-petrezselyem
-kapor
-hagyma 1 fej
-zsír 1 kanál
-savanyú káposzta (egy maréknyi)
-2-3 szelet hal (itt ponty volt)
-só



Elkészítése:
 A fej hagymát megdinszteltem, rádobtam a keveréket, felöntöttem vízzel és hagytam rotyogni.
Közben a hal szeleteket besóztam, a krumplikat meghámoztam.
Isteni szikraként ütött a fejembe, hogy a nem rég készített töltött káposzta aprójából fagyasztottam le, azzal fogom savanyítani, a levest.
Ebben már eleve benne vannak a finom ízek.
Mivel mindet nem akartam felolvasztani( nagyon szeretem a lucskos kápit, annak szántam valamikorra)
jég csákányoztam belőle egy maréknyit.
Hozzá adtam a krumplival együtt, a már megpuhult zöldségekhez.
A halszeleteket is bele csúsztattam a lébe.
15 perc után egy-egy csokorka kaprot és petrezselymet vágtam össze,és szórtam bele a levesbe.
Sóztam, picike ecettel még pikánsra igazítottam .
Kellett volna még tejföl bele, de most direkt kihagytam.

A férjemnek nagyon ízlett !


Az emberek változásra vágynak, de közben azt is akarják, hogy minden maradjon a régi." Paulo Coelho