2012. október 27., szombat

Gombafasírt pirított burgonyával



    Az őszi gombaszezon csúcsán vagyunk.
Ismét csiperkét kaptam.   
Fasírt készült belőle.


Hozzávalók:
60dkg csiperkegomba, 3 zsemle, vagy száraz kenyér,2 tojás, 1 közepes vöröshagyma, zsemlemorzsa,  olaj, őrölt bors, kis kanál piros paprika, só.




Elkészítése: A megtisztított gombát összevágtam.
A zsemlét vízbe áztattam, és jól kicsavartam, majd összekevertem az előre elkészített
gombapörkölttel,a tojással és annyi zsemlemorzsával, hogy jól formázható, nem túl kemény állagú legyen.
Formáztam belőle gombócokat,majd egy kicsit lelapítva meghempergettem zsemlemorzsába, és bő forró olajban sütöttem ki.





Köret:
A burgonyakörethez először megfőztem félig a burgonyát, majd utána bő olajban pirítottam ,
majd borssal ,sóval fűszereztem, savanyított paprikasalátával tálaltam.



 Tanácsok:
Gombát kosárba vagy jól szellőző alkalmatosságba, textil vagy papír tasakba, dobozba gyűjtsünk. Soha ne nylon zacskóba vagy reklám szatyorba, mert a gomba tovább él. 
A magas víztartalom miatt befülled, és felgyorsul a fehérje bomlás. 
A gomba állaga is romlik, és így, az egyébként jó ehető gomba is, rosszullétet okozhat. 
Ha nincs más nálunk, csak reklám szatyor tegyünk bele legalább egy papír zsebkendőt, felszívja a keletkező párát, és a legrövidebb időn belül tegyük jól szellőző helyre, a feldolgozásig.