2013. augusztus 7., szerda

Zellerkrémleves



                                              Zeller ! Ennek is fogynia kell a kertből.
                                              Krémleveske, szeretjük..
                                              Előnye, hogy hidegen is finom.


   Hozzávalók: 2 személyre
  • 1 közepes zellergumó 
  • 1 zellerszár
  • 0,5 liter húsleves vagy ha nincs leveskocka
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1 kanál liszt
  • szerecsendió
  • olaj



    A zellert megpucoltam,  legyalultam, és egy kanál olajban gyengén megpirítottam, pároltam.
    Rászórtam a lisztet, és kicsit kevergettem, majd felöntöttem 0,5 liter húslevessel.
    Hozzáadtam a a zöldjét, fűszereztem sóval,szerecsendióval, borssal.
    Főztem úgy negyedórát, majd botmixerrel pürésítettem a zellereket.
    A tejszínt is belekevertem, még egyet forraltam rajta,majd pici vajdarabkával a tetejét bekentem
    ( így nem bőrösödik be, amíg meghül)
    Pirított fokhagymával bedörzsölt kenyérszeletkékkel tálaltam.
 
    
   A zeller szár is, gumó is lehet. 
   A szárzeller létezik fehér és zöld változatban, nálunk általában ez utóbbi kapható. 
   Erős, markáns íze van.
   Fanyarsága és ropogós állaga miatt elsősorban salátafélékbe, levesekhez, töltelékekhez 
   használják, de nyersen is kiváló.

  A zellergumó íze hasonlít a szárzellerére, de kevésbé markáns.

  Húsa fényre érzékeny, könnyen színeződik, ettől citromlével meglocsolva óvhatjuk meg. 
  Elsősorban főzve fogyasztjuk.