2012. szeptember 17., hétfő

Nagyon gyors mákos guba



Még mindig folyik a befőzési projektem, ezért idő híján gyorsan kellett csinálnom egy kis nasit a maradék leveske mellé.


 Két-három kiflit (egyéntől függő) feldaraboltam és forralt tejjel, amibe vaníliás cukrot
 tettem  meglocsolgattam.               
 Darált mákom már volt összekeverve porcukorral, így nem kellett vele bíbelődnöm.
 Kész vaníliás pudingot meg vettem haza felé a LIDL-ben, aminek ráadásul még tejszínhabja is volt.    
 Hipp-hopp összedobtam és már  folytathattam is a paradicsom mizériát.


Vérkeringésre
 A máknak vérnyomáscsökkentő hatása is van,
ezért magas vérnyomásban szenvedők gyakran fogyasztják.
Emellett megfelelő zsírsav összetételének köszönhetően
megakadályozhatja a trombózis és az embólia kialakulását is.
Magas koleszterinszint esetén kimondottan javasolt a fogyasztása,
ugyanis képes normalizálni azt

Emésztésre
A mákot székletfogóként és szélhajtóként is alkalmazzák.
Hatását az egész emésztőrendszeren belül kifejti,
óvja a gyomor nyálkahártyáját, és csökkenti a hasi görcsöket.
A bél falaira lerakódott szennyeződéseket feloldja és segít azok eltávolításában.
Vastagbélhurut esetén a fogyasztása nem ajánlott.

Csontritkulásra
Schirilla György nevéhez fűződik a következő egyszerű,
de csontritkulásra kifejezetten ajánlott recept:
25 dkg mákot öntsünk fel kis vízzel, édesítsük mézzel,
majd az egészet forraljuk fel.
A forrás elérésekor vegyük le a tűzről, és tároljuk hűtőben.
Napi egy evőkanál ajánlott belőle, lehetőleg reggel.

Öregedésgátló
A mákból készült szerek kifejezetten ajánlottak,
ha szeretnénk lassítani az öregedés folyamatát.
Egyszerre védi csontjainkat az elhasználódástól,
óvja a belső szerveinket a felesleges salakanyagoktól
és ápolja idegrendszerünket is,hogy megfelelő állapotban maradjon
a minket ért stresszhelyzetek ellenére is.