2012. augusztus 20., hétfő

Hallé







Ezt a hallevet a hasznosítás ihlette. Magam sem
hittem, hogy ilyen finom lesz.
Két nagy halat fogtunk a maconkai víztározónál.
Jó-jó a férjem fogta de ÉN szákoltam!!!
Kifilézte a drágám, ebből ínyenc potyfilé
készült. Na de azzal a sok husival ami még rajta
maradt csinálni kellett valamit.

"Nem lehet csak úgy kidobni..."

 Ezért nem volt eddig nálunk filézés! Akkor egy kis hallevet készítek.
 A fagyóban volt alaplé hozzáadtam, és meg lett mentve a halcsontváz.
 A főtt halat aki szereti nálunk, nem volt itthon, ezért én áldoztam fel magam és megettem.




Hozzávalók
  • Halacska (haltej is) + alaplé
  • sok sok hagyma,  mindig annyi db, ahány kiló a hal (öreg hagymák a legjobbak)
  • füstölt szalonna (opcionális, de mi szeretjük)
  • 1 kanál piros paprika 
  • erős paprika (cseresznye vagy erős alma)
  • 2 db paradicsom
  • bors
  • 1-2 db krumpli (a párom így szereti, Anyósom a Kőrös mellől származott)
 A halat (már mint a maradékot, megsóztam) és a zöldségeket, szalonnát rétegesen a fazékba raktam. Ráöntöttem a felengedett alaplevet.
Amikor felforrt, fele piros paprikát hozzá adtam és jó közepes lángon főztem körülbelül 25-30 percen át.
Majd a másik fele paprikával színesítettem, sóztam egy kissé még, és beledobtam az erőseket is. Ezzel már nem főztem, forrón tálaltam.


A halász azért megy ki a tóra, hogy halat fogjon..a horgász meg azért, hogy ne legyen otthon.