2012. augusztus 30., csütörtök

Fahéjas orchideák




 
  

                         Késő esti próbálkozásom volt a kelt tésztából gyártani orchidea alakzatot.
       
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
        - 5 dkg olvasztott margarin
  - 5 dkg cukor
- 3 dkg élesztő
- 2,5 dl tej
- 2 tojás sárgája+ 1 kenésre
- só 
- 1 kanál fahéj


 A kidagasztott tésztát kinyújtottam, majd 5-6 cm átmérőjű korongokat szúrtam ki.
 Marcipán ill.  pillecukor, formix anyagból már készítettem rózsákat, ezek alapján dolgoztam most is.
 A korongokat egymás köré eltolva összefogtam (olajjal az aljukat megkentem ),
 majd a muffin sütő minden második helyére behelyeztem.
 Megkentem tojássárgájával, megszórtam kristálycukorral.
 Még egy fél órát pihentettem, majd ugyanennyi ideig sütöttem180 fokon.
 Még tökéletesíteni fogom a közel jövőben.
  A konyhában még most is fahéj illat uralkodik.


"Az illatnak meggyőző ereje van, erősebb a szavaknál, pillantásoknál, érzelmeknél és akaratnál." - Patrick Süskind