2013. november 8., péntek

Görhe "kuglóf" boros-szilvával


                                                                  
   Igazi családi süteményt készítettem!
   Szinte majdnem minden családtag "hozzásegített" az elkészítéséhez. 

  Csodálatos mázas kuglóf sütőformát kaptam Aliz lányomtól .
   Kipróbálásra adva volt , hogy kuglófot sütök .
   Aztán amikor a szekrénybe keresgéltem, megakadt a szemem a kukoricaliszten, 
   amit Kitti lányom ajándékozott. ( Ő most Paleós lett .)
   Rögtön anyai nagyapám jutott az eszembe, aki nagyon szerette a  kukoricagörhét, ahogy
   itt  Nógrádban nevezik a kukoricalisztből készült egyszerű süteményt.
   Nyomban telefonáltam édesanyámnak a receptért.
   Mikor elkészült a "mű"gondolkodtam, hogy hogyan turbózzam fel egy kicsit.
   Eszembe jutott a szilvabefőttem, amihez a gyümölcsöt a párom szedte.
   Aztán a következő ötletet szintén papa sugalta, méghozzá a saját nevével.
   Boros János volta neve,de a család csak Borospapának hívta. 
   Ha már az Ő görhéjét készítem, legyen boros a szilva hozzá.  
   Így Viktorunktól kapott vörösborból használtam fel egy kicsit, a szilvaíz bolondítására.
   Így született meg a görhés " kuglófom" családi segítséggel.




   Hozzávalók: 

  • 20 dkg kukoricaliszt
  • fél csomag sütőpor vagy kk szódabikarbóna
  • 10-15 dkg cukor
  • 4 db tojás
  • 1 dl olaj
  • 1 dl víz
  • szilvabefőtt
  • 1 dl vörösbor
  • kk vaj 
  • porcukor (a hintéshez)

   

Elkészítése:

   A tojást kikeverjük a cukorral habosra, majd folyamatosan hozzáadjuk a lisztet ,
   sütőport, olajat, a vizet is.
   A kivajazott formába öntjük, és először magas hőfokon sütjük, majd 160 fokon tűpróbáig
   kb 3/4 óráig.
   A  formában hagyjuk kihűlni.
   A szilvabefőttet 1 dl vörösborban kissé beforraljuk, és ráhalmozzuk a sütire.
   Porcukorral meghintve tálaljuk.