2013. november 6., szerda

Szalámis-sajtos rétegeltszendvics



   Már régen kiakartam próbálni ezt a fajta szedvicsfélét, sajtosan, édesen már találkoztam vele, most
   ez az én saját verzióm.
 


Hozzávalók:
  • 26 dkg fehérliszt
  • 8 dkg grahamliszt
  • 8 dkg kukoricaliszt
  • 1 ek cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 150 ml tej
  • 2 db tojás
  • 1 ek só
  • 5 dkg vaj vagy margarin + kenegetni is kb 5 dkg
  • kb 10 dkg  szalámi szeletkék 
  • kb 10 dkg sajtszeletek (cheddar, trappista stb)


Elkészítése:
A liszteteket összekeverjük a sóval, a cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt.
Dagasztógépbe helyezzük őket, hozzáadjuk a tojásokat,olvasztott vajat, és kis gömböcre kevertetjük.
Amióta fűtünk, jobban szeretem konyha melegben keleszteni, ezért kiveszem a gépből, és egy nagy tálban letakarva várom, hogy duplájára keljen.
Miután megkelt, lazán átgyúrom, és 22x36 cm négyzetlappá nyújtom.
A négyzetlapból 3 db csíkot vágok, és azt is elvágom olyan lapocskákká ,hogy beleférjen kényelmesen
egy 22x12 kenyérformába.
Elkezdtem rétegezni a kivajazott sütőbe, 1 db tésztalap, 1 db szalámi ,1 db tésztalap, 1db sajtlapocska. Mindegyik tésztát megkentem olvasztott vajjal.
Először egy nagyobb sütőbe pakoltam bele ,de rájöttem jobb ha kissé szorosabban vannak a lapocskák.
Hagyom, hogy duplájára keljen,majd lekenem tojássárgájával, és beteszem a sütőbe170 fokon
kb 40 percre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése