2014. november 1., szombat

Karfiolágyon sült pácolt csirkemell


Aki szereti a sült karfiol ízét, és a sajtos-omlós csirkemellet, az nem fog csalódni ebben a receptben.
Mautner Zsófinak igaza van abban hogy, nem kell mindig ragaszkodnunk a klasszikus krumpli-rizs körethez.
A karfiolt Zsófitól hoztam, egy kicsit módosítva a fűszereken.


Hozzávalók:
  • 1 csirkemell
  • 1 közepes fej karfiol
  • 1 nagy doboz kaukázusi kefir
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olivaolaj 
  • pici gyömbér( reszelve)
  • fél citrom leve  ( mostanában mellőzöm a héját)
  • bors
  • 10 dkg füstölt sajt



Elkészítése:
Előző nap készítettem egy pácot, joghurtból,citromléből,olivaolajból,borsból,fokhagymából,gyömbérből.
A csirkemellet lefejtettem a csontjáról, és a két db-ot vízszintesen még félbe vágtam, majd belehelyeztem a pácba,és lezárva,a hűtőbe tettem.
A rózsáira tördelt karfiolt megmostam,félbevágtam, és egy kiolajozott tepsibe fektettem a vágott felükkel.
Másnap a pácból kiemeltem a húsokat,majd a karfiolrózsákra fektettem,a maradék joghurtos pácot is ráöntöttem.
A sütőben fél órát sütöttem kb 200 fokon,majd megszórtam füstölt sajttal, és még pár percre visszatettem, hogy ráolvadjon, ill. rápiruljon a sajt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése