2014. november 11., kedd

Márton napi libáskodás



Márton napkor, aki nem eszik libát, egész évben éhezik.
Ez a népi hiedelem.
Mi nem ezért ettünk ma libasültet.


Hozzávalók:
  • 6 db libaszárnytő (comb is lehet)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 nagy fej lilahagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 db birsalma
  • 2-3 db babérlevél
  • bors
  • rozmaring,kakukkfű


A cseréptálat beáztattam egy órára vízbe.
A libahúst megmostam, jól leitattam (akkor lesz ropogós) az esetlegesen rajta maradó tokokat eltávolítottam.
A hagymákat, birsalmákat negyedeltem, majd a tálba halmoztam a libával együtt.
Fűszereztem frissen őrölt négyszínű borssal, sóval, babérral, fokhagymával, rozmaring és kakukkfűvel.
Lefedve sütöttem 200 fokon 2 órán át.
Amíg sült, addig elkészítettem a párolt, birsalmás lilakáposztát.



Amikor letelt a két óra, levettem a tetőt a cserépedényről (a tetején fóliában sütőtök sült)
Pirítottam még egy jó negyed órát.
Tört burgonyával, birsalmás lilakáposztával körítve tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése