2014. november 26., szerda

Túrórudi házilag készítve


Kitti lányom,a vőm,és a drága kis unokám villámlátogatás tett a hétvégén nálunk.
Hirtelenjében 3 kedvencet is készítettem nekik, most a túrórudi receptjét adom közzé.


Hozzávalók:
  • 500 g túró
  • 1 db citrom héja
  • 1 evőkanál tejföl
  • 2-3 evőkanál cukor ( ízlés szerint lehet még)
  • 3 teáskanál por zselatin
  • fél dl víz
  • 20 dkg jó minőségű legalább 50% feletti étcsoki
  • 1 fél vaníliarúd kikapart magja



Elkészítése:

A túrót egy gézanyagba csomagoltam, és amennyire csak tudtam, kicsavartam belőle a nedvességet.
Majd áttörtem egy szitán, és hozzáadtam a cukrot ,reszelt citromhéjat, vanília magocskákat (2 tasak vanília is jó),és egy evőkanál sűrű tejfölt.
A zselatint langyos vízben tettem, hozzáöntöttem a túrós masszához,és jól elkevertem.
Összegyúrtam egy rúdba, felvágtam 12 db -ra, és rudakat formáztam a kezemmel.
Vízgőz fölött felmelegítettem a csokit,és egy vastag műanyag fóliára olyan nagyságban mint a rudik hossza és szélessége csíkot készítettem kiskanállal.
Rárakosgattam a rudacskákat, és betettem 10 percre a mélyhűtőbe.
A fagyasztástól a "csokitalp" megkeményedett, és szépen le lehetett pattintani róla a rudakat,melyeket ezután rácsra tettem, és leöntöttem csokival.
Ezután hideg helyre (spájzba) tettem másnapig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése