2014. november 6., csütörtök

Rozmaringos szűzpecsenye sütőtökös rizottóval



Hozzávalók:
  • 50-60 dkg -os sertés szűzpecsenye
  • kb. 5 dkg nyers sütőtök
  • 15 dkg rizottó rizs
  • 1-2 ág rozmaring
  • szinesbors
  • 1/2 dl fehér bor
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 marék sajt kb. 3 dkg  legjobb a parmezán)
  • olaj
  • kb. fél liter húslé



Elkészítése:
A rizst megmostam, egy-két kanál olajon egy kis fej hagymát megdinszteltem, és erre rátettem a rizst.
Kicsit pirítottam, majd hozzáadtam a lereszelt tököt, majd egy fél dl fehér száraz bort.
Eredetileg a rizottót húslével locsolgatják.
Mivel én a húslevesemet éppen akkor főztem már egy jó ideje,a húslét a leveses fazékból kanalazgattam apránként, kb. fél merőkanállal, mindig akkor adagolva , amikor a levet már beszívta a rizs.
Nem szabad, hogy kiszáradjon, folytonosan kevergessük kb 15 percig.
Majd mikor már a rizsszemek kellően megpuhultak (kívül krémes, belül al dente) belekeverjük a vajat, és a sajtot.(Drága a parmezán, de ezért a pár dkg-ért megéri áldozni)
Pár percig még fedő alatt párolódott, majd azonnal tálaltam.
Közben a hús is elkészült!
A húst felszeleteltem, színes borssal beszórtam, sóztam, rozmaring levélkékkel együtt sütöttem oldalanként kb 4 percig. (Nem szabad túlsütni!!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése