2013. október 4., péntek

Csirkecomb öszi gyümölcsökkel sütve




       Őszi gyümölcsökkel készítettem ízletes ebédet ma.


Hozzávalók:   2 személyre
  • 2 db egész csirkecomb
  • 1-1 nagy fürt csemege ill. Otelló szőlő
  • 2 db körte
  • 2 db alma
  • fahéj
  • frissen őrölt bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2-2 karika kolbász
  • 1 ek zsír
  • 2 db nagy krumpli        köretnek



   A csirkecombokat megmostam, ízületeiknél bevágtam,besóztam, a bőrei alá
   fokhagyma gerezdeket és 2-2 karika füstölt kolbászkarikát tettem.
   
   Egy serpenyőbe bőrös felükkel lefelé helyeztem, megborsoztam,és fedő alatt
   időnként némi vízzel locsolgatva puhává pároltam.
   Megfordítottam, majd ráhalmoztam a gerezdekre vágott almákat és a körtéket.
   Pár perc sülés után, amikor a gyümölcsök is puhák lettek, hozzáadtam a szőlőszemeket, 
   és megszórtam fahéjjal.
   Hagytam, hogy a gyümölcsök kissé karamellizálódjanak a kifőtt cukros létől, és törtkrumpli 
   halmocskákkal tálaltam.
    

A fahéjas gyümölcshúsok mennyei íze,a fokhagyma, a füstölt kolbász találkozása
a csirkével különleges ízharmóniát ad.
                                                     Érdemes kipróbálni!